vrijdag 9 september 2011

Dit zijn dan weer gewoon zeepokken van 'thuis'. Zulke aparte vormpjes, ik heb geloof ik iets met die onderwaterwereld, of in ieder geval, met wat op de grens ligt tussen die andere wereld en de 'onze'.

Maar tegelijkertijd graaf ik in oude portretstudies, zoals deze van mijn nichtje, van zo'n 8 jaar geleden alweer. Ik wil er eentje in olieverf uitwerken. Grappig bij deze studie was het licht, dat kwam van een grote lamp die ongeveer op ooghoogte hing, en waarvan het licht op het tafelblad terugkaatste naar haar gezicht. Krijg je opeens een heel onverwachte licht/schaduwwerking.
Meantime I dig in old portrait studies, including this one of my niece, of about 8 years ago now. I want to work out one in oil. Funny in this study was the light that came from a large lamp that hung at about eye level, reflecting back from the table at her face. Gives a very unexpected light /shadow effect.

1 opmerking:

  1. Ik heb iets met alles wat met water te maken heeft. Ook de grens tussen de 2 werelden. Er is zoveel te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen

Last shoot